Ilmailuteollisuuden Tekninen Kehitys

ilmailuteollisuus

21. vuosisata on nähnyt lentoliikenteen teknistä kehitystä. Ilmailuteollisuus näyttää tietä innovaatioiden luomisessa, jotta digitaalinen muutos pystyy vastaamaan merkittävimpiin haasteisiin. Lentoyhtiöt, MROS ja monet muut tekevät enemmän tutkimuksia ja kehittävät uusia hankkeita parantaakseen toimintaansa.

Jotkut modernit tekniset ratkaisut keskittyvät tulevien lentokoneiden suunnitteluun, mikä parantaa polttoainetehokkuutta. Polttoaineen palamisen vähentämisessä tärkein vaikutus on uudella moottoritekniikalla, jolla on perinteinen putki-, siipikokoonpano ja perinteisellä suihkepolttoaineella toimiva turbofanimoottori. Joidenkin uusien lentokoneiden joukossa on muun muassa sekoitettu siipirunko, rakennepohjaiset varret, hybridi- ja akkukäyttöiset sähkölentokoneet.

Lisäksi useimmat lentokonekokoonpanot ovat auttaneet pienentämään sähkömoottoreiden ylläpitokustannuksia polttomoottoreihin verrattuna. Ilmailupäästöt lisääntyvät kuitenkin päivittäin; viimeaikainen tekniikka auttaa vähentämään maailmanlaajuista ilmailun nettohiilipäästöjä.

Jotkut viimeaikaisista tekniikoista, joita käytetään tänään, on lueteltu alla:

  • Internet: Tietotekniikan nopean nousun takia myös ilmailuteollisuus pyrkii kohti digitaalista tekniikkaa. IOT sallii elektronisten laitteiden kommunikoida keskenään käyttämättä mitään isäntätietokonetta. Nykyään lentokoneen sisä- ja ulko-osat on upotettu antureihin ja mikro-ohjaimiin. Huolto-, korjaus- ja huoltohenkilöstö voi kommunikoida antureiden kanssa, ja mikrokontrolleritekniikan avulla se on ohjelmoitu suorittamaan vaaditut toiminnot. Mikrokontrolleri voidaan ohjelmoida skannaamaan ilma-aluksen järjestelmää tai ohjelmoida tunnistamaan ilma-aluksen osat, jotka elinkaarensa lopussa ovat, jotta voidaan varata korvaamista.
  • Määräaikaishuollot: MRO:t käyttävät tätä tekniikkaa mahdollisten tulosten tunnistamiseen ja valitsevat myös parhaan toimintatavan lentokoneen halutun lopputuloksen perusteella. Tämä tekniikka voi ajatella itsestään kertomatta sille mitä tehdä. Esimerkkiä käytetään lippujen myynnissä. Tämä tekniikka antaa ammattilaisille enemmän luottamusta annettuun tehtävään ilman mitään epäilyksiä.
  • Drone-tekniikka: drone-tekniikalla se helpottaa nyt MRO:n ja lentokoneiden ammattilaisten elämää tunnistaa vialliset komponentit tai järjestelmät ilman fyysistä tarkastusta. MRO:t käyttävät myös droneja ilma-alusten osien terveyden tarkistamiseen.
  • 3D-tulostustekniikan käyttöönotto lentokoneiden osien valmistuksessa: Tätä tekniikkaa sovellettaessa lentokoneiden osien lähetys on muuttunut elektroniseksi 3D-tulostuspiirustusten vaihdoksi. Se lisää tehokkuutta ja vähentää valmistusjätteen määrää.
  • Verkkokaupan käyttöönotto: Verkkokaupalla on merkittävä vaikutus viimeaikaiseen tekniikkaan, vaikka sitä on ollut olemassa jo vuosia. Se auttaa parantamaan varastojen hallintaa, asiakkaiden tilausten helppoutta. Sen avulla toimittajat voivat tunnistaa asiakkaita, jotka tarvitsevat tilaamista.

Tämän artikkelin perusteella on selvää, että ilmailuteollisuus on nähnyt lentokonetekniikan vallankumouksen, koska uudet lentokonemallit useimmissa istuinluokissa ovat juuri aloittaneet kaupallisen palvelun.

Kommentointi on suljettu.

Pidä blogia WordPress.comissa.

Ylös ↑

Create your website with WordPress.com
Aloitus
%d bloggaajaa tykkää tästä: